Det är SK*T att vara mamma ibland :((

Nu är jag barnslig, min sämsta sida kommer fram, jag vet. Men även mammor får lov att surna till ibland. Man sliter och släpar, fixar och donar, ställer upp i vått och torrt året runt oavsett om det är kul eller ej, offrar sig varenda jävla jul för att barnet ska få fira sin jul med kusinerna och får bara skit tillbaka känns det som. "Orkar inte", "det är tråkigt", "måste jag" och så vidare, är standardsvaren man får jämt.
 
Sedan flera år tillbaka har vi traditionen att på första advent bjuda hem några vänner på glögg. Här pyntas och fixas för att julstämningen ska infinna sig. Har jobbat stenhårt på det i 1½ dygn nu. Men fint blev det och mysigt är det. Vad säger då underbarnet som skulle komma hem från pappa lagom till det här? Jo han ska bara stanna på "festen" sen ska han hem till pappa igen. Detta trots att jag ska bort tre dagar och vi inte kommer att ses förrän tidigast onsdag kväll – om tåget går som det ska. Han kan stanna där han är, jag vill inte ha honom på festen heller. Jag blir så jävla ledsen ibland.
 
Får man lov att vara barnslig och lägga sig ner och skrika på golvet ett tag? Det är precis vad jag har lust med just nu. :((
One thought on “Det är SK*T att vara mamma ibland :((

Lämna en kommentar

