Jag avskyr min digitalbox!

Kablar hit och kablar dit… Ut med antennsladd ur video, in med antennsladd i box, ut med scart från TV, in med scart i box. Byt hit och byt dit. Å så var det klart. Installerat en styck digitalbox! En styck äckligt ful digitalbox som ska stå och ta plats och en härva av nya sladdar, för att inte tala om ännu en fjärrkontroll.

Satte på TV:n och nu kom den verkliga chocken… man kan inte bläddra bland kanalerna med siffrorna 0-9 på fjärren. Man måste först skapa sig en ”favoritlista”, sen ska man bläddra i den för att hitta rätt kanal… Man kan således inte gå från kanal 1 till 4 med ett enda tryck på en knapp, här måste det zappas fram och tillbaka. Vad ska man med en fjärrkontroll med siffror på om man ändå inte kan använda dem som vanligt? Jag blir så trött. Trycker jag på 1 kommer kanal Iran – vem vill se den? 

Har precis vant mig vid att stänga av TV:n med den riktiga knappen, inte bara i stand-by-läge, allt för att spara på elen, som man ju ska i dessa dagar. Men kan man göra det med denna digitalbox??? NÄ, det kan man INTE! Jag har inte bett om en digitalbox. Jag har indirekt blivit påtvingad detta äckliga spektakel av hyresgästföreningen.. De kallar det hyressänkning, jag kallar det skitsnack! Jag hade hellre haft den vanliga hyreshöjningen och sluppit detta schabrak till box. Tack hyresgästföreningen, hoppas ni är stolta!

Lämna en kommentar

