Fredagen den 13:e

Fredagen den 13:e, solen strålar från en klarblå himmel och Susanne fyller 50. Ikväll ska det bli fest och jag har lovat bidra med en pastasallad. Tog ledigt idag, för att slippa stressa. Susanne har lånat min kaffekokare, så nåt morgonkaffe fick jag inte. Upptäckte också vissa problem med att transportera allt till henne under dagen. Hon ska ha vaser, mat, present (i två omgångar) och jag har dessutom lånat ut min ena cykelkorg till henne. Inte SÅ smart när man tänker efter. Jag får snart lära mig tänka efter före, istället för efter…

Men har man problem måste man göra upp en plan! Jag kom då på den geniala idén att Susanne kunde få bjuda mig på morgonkaffe, så jag ilade ner på ICA och köpte frallor innan jag cyklade dit med present nr 1 och med vaserna på pakethållaren. På hemvägen in på Netto för att inhandla grönsaker, sen hem för att starta med pastasalladen – steka kyckling, champinjoner… Ups, ingen vitlök hemma… ner på ICA i ett huj. Skära grönsaker, koka pasta… Ups, ingen Fetaost… ner på ICA i ett huj – igen, samtidigt som pastan kokar. Tredje gången och samma tjej i kassan… hon undrar nog om jag drabbats av Alzheimers eller nåt. Ner med allt i burkar av alla sorter, redo för att transporteras till Susanne.. 

Sneglar ut på det vackra vädret, det är så underbart och balkongen lockar. Men för att försäkra mig om att inte vara sysslolös passade jag igår på att låta dörren till frysen stå lite, lite öppen, så att jag skulle få ett ypperligt tillfälle att frosta av den också. Vilket jag håller på med just nu. Sen när det är klart ska jag bort till Susanne med hennes mat och sen måste jag hitta på ett klurigt sätt att packa in present nr 2. Och så kanske jag hinner duscha och göra mig fin också innan det är dags för att cykla bort till Susanne en tredje och sista gång. Vilken tur jag tog ledigt så jag slipper stressa… Och har jag riktig tur kommer jag dessutom ihåg att ta med mig min nya, fina kamera på festen!

One thought on “Fredagen den 13:e

  1. Det ar harligt med lediga dagar men annu harligare med kompisar som fyller ar, jag skickar ett stort grattis till Susanne genom dig Hurra Hurra Hurra. Kram Kerstin

Lämna en kommentar

