Den vilda jakten på presenter…

Oj, oj, oj, snart fyller den lille (eller ska det kanske vara den store?) 12 år och jag har panik. Han måste vara den enda 12-åringen som inte önskar sig någonting. När jag var 12 hade jag meterlånga önskelistor. Antingen har han redan allt eller så är han bara nöjd med livet i största allmänhet och det är ju bra i så fall. Dock ger det mig ett stort bekymmer, särskilt som han hyser stor tilltro till min fantasi och inte tror för ett ögonblick att jag inte har några idéer i år. Jag får med andra ord ingen önskelista… :(

Nåväl, idag fick jag en extra ledig dag, så jag begav mig ut för att göra ett försök åtminstone. Cyklade ända ut till Eko-hallen, för där brukar finnas det mesta. Jag hittade en ny kastrull till mig själv, två påsar chips för 10:-/st och en present till Susanne åtminstone. Inte illa minsann. I kön hamnade jag bakom ett par, tror det var mor och son, som beklagade sig hela tiden över att de hamnat i fel kö som vanligt. Förstår inte varför, kön var varken lång eller gick ovanligt långsamt precis… Så blev det då äntligen deras tur. Först la mamman upp sina varor, betalade och gick ut för att packa. Då upptäckte sonen att hon glömt lägga upp sin tandkräm, varpå hon fick komma tillbaka och betala den. Därefter la han upp sina egna varor, varav den ena inte hade prislapp på. Efter mycket om och men resulterade det i att han fick knata bort till hyllan där han hittat varan för att kolla priset. Allt medan kön bakom oss växte och växte… Hoppas han ALDRIG mer beklagar sig över att köerna tar för lång tid….

Själv kan jag avslutningsvis konstatera att jag inte bara hamnar i fel kö jämt, jag står fortfarande utan idéer till 12-åringens födelsedag

2 thoughts on “Den vilda jakten på presenter…

Lämna en kommentar

