Stolt mamma!

Vilken mamma känner sig inte stolt när telningen ringer och talar om att han just blivit utsedd till månadens elev i skolan? Särskilt som mamman i fråga inte hade en aning om att sådana utnämningar skulle göras. Men så är det tydligen på denna nya, fräscha skola. Varje månad får barnen nominera en kamrat till månadens elev och denna månaden var det således min son som fått flest röster och för det fick han diplom och en biobiljett. Motiveringen lät: "Du tar alltid ansvar och är en snäll och omtänksam vän. Du är också extremt bra på att plugga och är lugn och sansad. Du visar alltid respekt för andra." HA, som om jag inte visste det redan… alltså att han är snäll och omtänksam. Att han är "extremt bra på att plugga" var däremot en stor nyhet för mig! :) 
 
Tyvärr har han ingen som helst förståelse för att jag, i egenskap av stolt mamma, går runt och talar om det för kreti och pleti. I hans ögon är jag bara piiiiiinsam och ska lägga av. *Suck* Han behövde hur som helst den här uppmuntran, det har varit två jobbiga veckor med ett svårt projekt att ro i hamn och jag gratulerar honom till utmärkelsen av hela mitt hjärta!
2 thoughts on “Stolt mamma!

  1. Oh vad jag blir lycklig och glad nar jag far hora om Bertil som manadens elev jag far nastan gashud fast vi har 39 graders varme. Det ar harligt att vara farmor ocksa ska ni veta.Julen glommer vi nu flera manader fram.Kramar fran Farmor Kerstin

Lämna en kommentar

