I morgon

I morgon ska vi resa, påstås det… Jag har ännu inte hunnit fatta att vi ska iväg. Det gick så fort allt. Dagen till ära har vi firat midsommar på balkongen. Jag är ju inte hemma på den riktiga midsommarafton så då får man ju passa på. Därför dukades det fram matjessill, nypotatis, svenska jordgubbar med tillhörande nubbe. Dessutom, som grädde på moset, erbjöds vackert väder, vilket man inte alltid kan skryta med midsommarafton. Solen sken från en klarblå himmel och vi kände oss tvungna att fälla ner markisen. Vem kan skryta med det en midsommar?
 
Nu befinner sig vardagsrummet i kaos. Resväskan är framtagen kläder ligger lite varstans. Lyckligtvis ringde farfar och erbjöd skjuts i morgon, så vi behöver inte iväg så tidigt, därför väntar jag med den slutliga packningen till i morgon förmiddag. Varför göra idag vad jag kan göra i morgon? Dock har jag plockat fram det mesta av det jag tänkte ta med, varav sju kjolar (på 14 dagar)… hmmm, tror jag får omvärdera det en aning. Vem behöver sju olika kjolar på 14 dagar? Inte ens Carola byter kläder å ofta. Det är svårt att packa rätt. Jag lyckas alltid få med mer kläder än nödvändigt och trots det lyckas jag aldrig få med RÄTT kläder… Hur gör man?
 
Nu hoppas jag att vi slipper 8 timmars försening, inblåsta fönsterrutor, borttappade saker, regn och annat vi var med om förra året…
 
Lämna en kommentar

