Snart lyfter vi…

Trots goda föresatser om att tillbringa sommaren i Sverige brast det för mig efter flera veckors kyla och regn. Resa bokades och avresan är endast 14 dagar borta. Även denna semestern tycks dock vara förenad med visst trassel. Eftersom det var så tätt inpå resans avgång var man tvungen att betala senast måndag kl 12 och med tanke på att jag fortfarande lever på stenåldern vad gäller betalkort och Internetbanker så växte paniken så smått i lördags kväll när allt var bokat och klart. Hur skulle jag nu lösa det lilla delikata problemet? Släckte datorn för att sova på saken…
 
Vaknade på söndagen med den perfekta lösningen! Susanne! Nyavlönad som  hon är och innehavare av ett betalkort skulle hon få lov att agera kassör. Sen skulle jag överföra pengarna till hennes konto första bankdag. So far so good. Inga problem på Ving. Problemet uppstod när jag glad i hågen traskade in på SEB för att göra en enkel transaktion. Nu var plötsligt det enkla inte enkelt längre utan väldigt komplicerat. Susanne hade inte riktigt koll på antalet nollor i kontonumret och det kunde man på SEB inte se någon lösning på. Det gick inte att föra över! Så jag blev tvungen att ta ut den nätta lilla summan à 10 000 kronor och cykla till Susanne med så hon sen kunde sätta in pengarna på sitt konto själv. Sanslöst, men SEB har jag aldrig upplevt som särskilt tjänstvilliga.
 
Nå, nu är allt betalt och vi får hoppas att denna resan blir något mindre otursdrabbad än den förra…
Lämna en kommentar

